Oppdatering for september 2020
Hovedpunkter i oppdateringen:
- Dashboard
- Forbedringer av Notposeoversikten
- Spesialprodukter
- Kassering
- Planner
- Kart
- App
- Område
- Bruker
Les mer om punktene under.
Dashboard:
- Mulighet til å angi hvilket dashboard som skal være default for ledere.
- Filtrering på ‘Vis flåter og fartøy’, ‘Vis kun fartøy’ og ‘Vis kun flåte’
Forbedringer av Notposeoversikten:
- Raskere innlasting, samt paginering (sidetall)
- Flere filtreringsmuligheter
- Dimensjonsklasse
- Fiskestørrelse
- Impregnering
- Hs
- Vc
Spesialprodukter:
- Fra denne versjonen blir det mulig å registrere spesialprodukter som:
- Luseskjørt, rensefiskskjul osv.
- Man kan også registrere slike produkter som ekstrautstyr eller driftsutstyr i Aquacom, men vi tilbyr nå dette alternativet primært for de av våre kunder som har spesialprodukter på service hos Mørenot servicestasjoner.
- Som ved notposer vil da disse produktene synkroniseres mellom Aquacom og Mørenot sitt internsystem, slik at man alltid har oppdatert serviceinformasjon på produktet.
Kassering:
- Man kan nå markere driftsutstyr som kassert.
- Notpose kan også kasseres. Dette gjøres fra en service eller fra lager.
- Man kan ikke kassere ei not før den er tatt opp av sjø i Aquacom.
- Kasserte elementer forsvinner fra standard listevisning, men kan søkes frem igjen ved behov.
- Notpose kan også kasseres. Dette gjøres fra en service eller fra lager.
Planner:
- Man kan nå opprette et nytt prosjekt basert på en arbeidsordre
- Arbeidsordre: Justering på hva deltagere med forskjellige roller kan redigere:
- Leder: Kan redigere alt
- Mellomleder kan redigere: Ressurser, deltagere, oppgaveliste, mm. Kan erklære arbeidsordren utført
- Mellomleder kan ikke:
- Legge til utstyr
- Slette eller flytte ordren til en annen lokalitet
- Standard / ekstern bruker:
- Litt færre rettigheter på arbeidsordren
- Ikke mulig å legge til utstyr i arbeidsordre, slette, eller flytte ordren til en annen lokalitet eller et prosjekt
- Alle roller har full redigeringsmulighet dersom brukeren har opprettet arbeidsordren
- Arbeidsordre: Justering på hva deltagere med forskjellige roller kan redigere:
Kart:
- Kartet kan nå vise flere layers og mer info. For å se layers gå til «Kart Beta» fanen på lokaliteten.
- I første omgang kan en på lokalitetskartet velge å se fiskehelseinformasjon fra Barentswatch
- Kartet kan også vise posisjon (AIS) på egne fartøy (Vessels) eller alle fartøy.
APP:
- Oppdatert forbedring i kalender i app’en
- Er lagt inn mulighet for å filtrere arbeidsordre og ettersyn
Område:
- Om et selskap har mange lokaliteter kan det være nyttig å legge de inn under egne områder.
Brukere:
- Logg på brukere
- Det loggføres hvem som har lagt til/endret bruker og hva som er endret f.eks. rolle, tilganger osv.
Kontakt Aquacom Support for presentasjon av nye funksjoner eller om det er noe du lurer på.
support@aquacom.no / +47 474 84 803