Oppdatering for september 2020 

 

Hovedpunkter i oppdateringen: 

 

  • Dashboard 
  • Forbedringer av Notposeoversikten  
  • Spesialprodukter 
  • Kassering 
  • Planner 
  • Kart 
  • App 
  • Område 
  • Bruker 

 

Les mer om punktene under.  

 

Dashboard: 

  • Mulighet til å angi hvilket dashboard som skal være default for ledere. 
  • Filtrering på ‘Vis flåter og fartøy’, ‘Vis kun fartøy’ og ‘Vis kun flåte’ 

 

 Forbedringer av Notposeoversikten: 

  • Raskere innlasting, samt paginering (sidetall) 
  • Flere filtreringsmuligheter  
    • Dimensjonsklasse 
    • Fiskestørrelse 
    • Impregnering 
    • Hs 
    • Vc 

 

 Spesialprodukter: 

  • Fra denne versjonen blir det mulig å registrere spesialprodukter som: 
    • Luseskjørt, rensefiskskjul osv.  
    • Man kan også registrere slike produkter som ekstrautstyr eller driftsutstyr i Aquacom, men vi tilbyr nå dette alternativet primært for de av våre kunder som har spesialprodukter på service hos Mørenot servicestasjoner.  
      • Som ved notposer vil da disse produktene synkroniseres mellom Aquacom og Mørenot sitt internsystem, slik at man alltid har oppdatert serviceinformasjon på produktet.

 

Kassering: 

  • Man kan nå markere driftsutstyr som kassert.  
    • Notpose kan også kasseres. Dette gjøres fra en service eller fra lager.  
      • Man kan ikke kassere ei not før den er tatt opp av sjø i Aquacom.  
    • Kasserte elementer forsvinner fra standard listevisning, men kan søkes frem igjen ved behov. 

 

Planner: 

  • Man kan nå opprette et nytt prosjekt basert på en arbeidsordre 
    • Arbeidsordre: Justering på hva deltagere med forskjellige roller kan redigere: 
      • Leder: Kan redigere alt 
      • Mellomleder kan redigere Ressurser, deltagere, oppgaveliste, mm. Kan erklære arbeidsordren utført 
      • Mellomleder kan ikke:  
        • Legge til utstyr 
        • Slette eller flytte ordren til en annen lokalitet 
      • Standard / ekstern bruker: 
        • Litt færre rettigheter på arbeidsordren 
        • Ikke mulig å legge til utstyr i arbeidsordreslette, eller flytte ordren til en annen lokalitet eller et prosjekt 
      • Alle roller har full redigeringsmulighet dersom brukeren har opprettet arbeidsordren 

 

Kart: 

  • Kartet kan nå vise flere layers og mer info. For å se layers gå til «Kart Beta» fanen på lokaliteten.
    • I første omgang kan en på lokalitetskartet velge å se fiskehelseinformasjon fra Barentswatch 
    • Kartet kan også vise posisjon (AIS) på egne fartøy (Vessels) eller alle fartøy.

 

 APP:  

  • Oppdatert forbedring i kalender i app’en 
    • Er lagt inn mulighet for å filtrere arbeidsordre og ettersyn 

 

 Område:   

  • Om et selskap har mange lokaliteter kan det være nyttig å legge de inn under egne områder.

 

Brukere: 

  • Logg på brukere
    • Det loggføres hvem som har lagt til/endret bruker og hva som er endret f.eks. rolle, tilganger osv.

 

 

Kontakt Aquacom Support for presentasjon av nye funksjoner eller om det er noe du lurer på. 

support@aquacom.no / +47 474 84 803