Oppdatering i februar
HOVEDPUNKTER I OPPDATERINGEN:
- Avvik
- Filtrering og ny kolonne i avviksoversikten
- Anlegg/Kart
- Skille flåte og anlegg i kart
- Fargekoder lagt til i kart
- Flytekrager og Notposer
- Satt i sjø dato
- Redigering av detaljer
- Historikk
- Kassering
- Brakklagt
- Brakklegging styrt av kunden
- Ny ettersynsmodell for Offshore ettersyn
- Driftsutstyr
- Excel eksport
- Rapporter
- Rapportfunksjoner
- Mannskapsliste
Les mer om punktene under.
Oppdateringen er planlagt 1. Mars
Avvik:
- For dem som ikke har Quality-modul er det nå blitt lagt til ny kolonne ‘Registrert av’ og filtreringsmulighet av ansatte på avviksoversikten.
Kart:
Det skilles nå på hva som er flåte og anlegg i kart
- Leder kan angi om et kartelement tilhører flåte eller anlegg
- På komponenten så vises det om elementet tilhører anlegg eller flåte
- Det velges å kun vise flåte eller anlegg
Kart og sertifikater
- I kart vises det nå med fargekoder på merd om det er utløpt sertifikat eller det nærmer seg utløpsdato. Fargekodene er de samme som vises på sertifikatene.
Dette gjelder da komponenter i kart slik som line, bøye, ramme, hanefot, notpose, flytekrage og spesialprodukt.- Rødt > Er utløpt.
- Oransje > 1 Måned til utløpsdato.
- Gult > 3 Måneder til utløpsdato.
- Blått > 6 Måneder til utløpsdato.
Flytekrager og Notposer:
- Flytekrage – ‘Sett i sjø’-dato.
- Flytekrager som settes i sjø må man velge ‘Sett i sjø’ dato. Likt som det for er notpose.
- Redigering.
- Redigering/endring av flytekrage er nå likt slik som det gjøres på notpose.
- Det er blitt lagt til ‘Rediger flytekrage’
- Historikk – Bedre logging av historikk når not sendes på service eller settes i sjø.
- Ny historikk knapp lagt til slik at en kan se endringene på flytekrager og notposer.
- Kassering av Flytekrager.
- ‘Flytekrager‘ kasseres nå på samme måte som det gjøres for notposer.
Brakklagt:
- Etter endring av ny modell for ‘Ettersyn offshore‘;
- Kunden kan nå selv både stoppe og starte ettersyn offshore på den nye vedlikeholds modellen.
- Kunden kan sette offshore lokalitet som ‘brakklagt’ og starte opp f.eks. ukentlig brakklagt ettersyn i kalender.
-
-
- Aquacom support bistår med å konvertere over til ny modell for Offshore ettersyn slik at de nye funksjonene kan tas i bruk.
-
-
- Det nye vedlikeholdet for ettersyn offshore er likt satt opp som for driftsutstyr
- For endring av startdato, intervaller samt legge å til nye sjekksliter velg ‘blyant‘ i ‘Ettersynstyper‘ fliken.
- I Aquacom brukermanual kan en lese mer om hvordan man sette en lokalitet som brakklagt på lokalitetsforsiden
- Alle ettersynstyper tagges også nå med status ‘Operativ‘, ‘Brakklagt‘ eller ‘Manuell‘.
-
- Når leder endrer driftsstatus fra ‘Operativ’ til ‘Brakklagt’ så dukker det opp en dialog boks
- Dialogen lister alle ettersynstyper med status ‘Brakklagt’ og et datofelt hvor bruker må angi første dato for ettersynet
- Alle ettersynstyper med tag ‘Brakklagt’ blir så «aktiv» i kalender
- Alle ettersynstyper med tag ‘Operativ’ blir så satt «ikke-aktiv» i kalender
- Når leder endrer driftsstatus fra ‘Operativ’ til ‘Brakklagt’ så dukker det opp en dialog boks
-
- På listen over lokaliteter vises nå hvilken offshore lokalitet som er brakklagt.
Driftsutstyr:
- Ved eksport til Excel under ‘Utførte ettersyn‘ på driftsutstyr vil alle feltene og informasjon om driftsutstyret kommer med i Excel utskriften.
Rapporter:
- Vi jobber for tiden med å sette opp flere eksportmuligheter og rapporter fra de forskjellige oversiktene i systemet.
- Vi tester også ny rapportfunksjon fra Dashboardet for generelle rapporter.
- Aquacom support kan også skreddersy rapporter som skal hentes ut, vennligst ta kontakt med Aquacom support for bistand.
Mannskapsliste:
- En kan nå legge inn eller redigere alder på personer til mannskapsliste.
- Mannskapsliste brukes på båtene under Vessel-modul for å loggføre mannskap som mønstrer på og av fartøyet.
Kontakt Aquacom Support for presentasjon av nye funksjoner eller om det er spørsmål til oppdateringen.
support@aquacom.no / +47 474 84 803