Oppdatering 19. Mai 2021

Oppdateringen er foreløpig planlagt 19. mai med følgende endringer.

 

  • Driftsutstyr – Avvik:

    • Kan velge å knytte avviket mot annet utstyr på lokaliteten, eventuelt annen kategori.
  • Arbeidsordre og avvik:

    • Bedre visning av tilknyttet utstyr med serienummer
  • Ettersyn – Intervaller / Neste inspeksjon:

    • Fixed (fast intervall) & Floating (flytende intervall) på ettersyn.
      • Alle typer ettersyn kan nå spesifiseres som fixed eller flytende. Dette påvirker hvordan neste ettersyn beregnes.
      • Alle ettersyn er som standard satt opp som floating.
      • Ved å bruke fast intervall vil ettersynet komme på samme dato, uavhengig av når sist ettersyn ble utført. (F.eks. den 1. hver måned, hver mandag osv.)
  • Arbeidsordre:

    • Arbeidsordre som er utført vises i kalender på utført dato og ikke datoen som var planlagt.
    • ID-nummer på hver enkelt AO
    • Fra oversikt over alle arbeidsordre -> Kalendervisning – Nå vises lokalitetsnavn AO er tilknyttet.
    • AO kan opprettes fra kart når en er inne på et kartelement.
    • Standard valg av deltakere/skal varsles på AO. Settes fra lokalitet/enhet.
  • Dashboard:

    • Er lagt til filtrering på ‘sertifikat‘ på alle moduler i fra Dashboardet.
    • Aquacom ‘husker‘ filtrering på søkefilteret på Offshore flåter og fartøy.
  • Meny -> Administrasjon -> Lokaliteter: 

    • Valg om å filtrere på brakklagte lokaliteter for bedre oversikt.

 

Andre punkter for oppdatering i mai:

  • Selskapets egen ID på flytekrager
  • Selskapets egen ID på Ankerliner, ramme osv.
  • Sende spesialprodukt til lager
  • Historikk/graf for tilleggsfelt på utstyr.
  • Driftsutstyr med SFI Gruppe – Det er nå mulig å knytte dokumenter på gruppenivå og ikke kun til utstyr.

 

Punkter utsatt til oppdatering i juni:

  • Åpne AO kan vises i kart – Antall avvik pr. kartelement
  • Fortøyningskomponenter som har tilknyttet sertifikat fra «Bibliotek for fortøyningskomponenter» vil også vise selve sertifikat/batch-nummer.